NUOVA MACERATA VOLLEY
  Forum
 


Forum - Amichevole vs Montecassiano Volley

Ti trovi qua:
Forum => SPAZIO PER I GIOCATORI DEL TEAM => Amichevole vs Montecassiano Volley
<- Indietro  1  2  3  4  5  6  7  8 ... 25Avanti -> 

owerCeapperia (Invitato)
25/12/2011 19:04 (UTC)[citare]
Angry Birds Download
excebyDix (Invitato)
29/12/2011 07:09 (UTC)[citare]
Angry Birds News
SHIESTEGE (Invitato)
02/01/2012 23:46 (UTC)[citare]
Inwestowanie na gieldzie
AgencjaPr (Invitato)
05/02/2012 17:13 (UTC)[citare]
Opracowano ponad 2000 definicji public relations]. Bazowy projekt zawiera po pierwsze, Organizacje, realizujaca misje o charakterze publicznym; po drugie,Otoczenie tej organizacji (np. klienci, spoleczenstwo, czlonkowie wladz lokalnych); po trzecie, Zaleznosci pomiedzy nimi, okreslone wzajemnymi potrzebami.
Definicja PR róznicuje ustawienie akcentów np. w kwestii celu uprawiania tej dyscypliny. Autorzy niektórych sposród definicji jak final postrzegaja uzyskanie poparcia w celu dzialalnosci organizacji, oceniajac wynik dzialan PR po najwiekszej czesci sposród jej punktu widzenia. Autorzy amerykanskiego podrecznika S.M. Cutlip, A.H. Center natomiast G.M. Broom (1985) definiuja PR jak funkcje zarzadzania, która ustanawia i utrzymuje obopólnie korzystne stosunki posrodku organizacja tudziez róznymi grupami jej otoczenia, odkad których zalezy jej powodzenie czy tez fiasko. "Ojciec PR" E. Bernays definiowal je w procedura nastepujacy: "Public relations jest próba skonstruowania publicznego wsparcia dla dzialania, przypadku, ruchu lub instytucji, poprzez informacje, perswazje i dostosowania sie".
S. Black: "Public relations owo kunszt natomiast nauka osiagania harmonii z otoczeniem przez wzajemne konsensus oparte na prawdziwej zas pelnej informacji".
K. Wojcik: "PR jest swiadomym, celowym, planowym, systematycznym oraz dlugoplanowym oddzialywaniem organizacji, wladz, zrzeszen na sluchacze, zwana otoczeniem, skierowanym na ksztalt z nia specyficznej jakosci stosunków i ukladów w sasiedztwie uzyciu komunikowania tudziez pielegnowania kontaktów jak jedynej, klasycznej metody, zas karnosc tych wplywów rygorom etycznym".
Cele

W stosunki od chwili przyporzadkowania dzialan public relations dziedzinom: marketingowi, komunikacji spolecznej, zarzadzaniu rózne sa cele przypisane public relations. W pierwszym przypadku w ciagu koronny finis stosowania public relations wolno oszacowac kreowanie wizerunku firmy / organizacji na krzyz przekazanie informacji az do otoczenia na sprawa firmy, jej produktów badz uslug sposród wykorzystaniem liderów opinii czy tez prosto z mostu niedaleko uzyciu np. mediów. Specjalisci od PR na ogól wasko definiuja grupe docelowa swoich dzialan, aby precyzyjniej przyrzadzac gwoli nich oferte. W drugim przypadku nacisk kladziony jest na przebieg zarzadzania informacja, kto ma w ciagu obowiazek organizm zywy w swiadomosci odbiorcy koniecznosci istnienia organizacji, jej integralnosci ze srodowiskiem ja otaczajacym, etc., przez wytworzenie zaufania do firmy a jej pozytywnego wizerunku. W trzecim przypadku uznaje sie PR wewnatrz strategiczny element zarzadzania organizacja, którego celem jest sprawna, planowa, efektywna lacznosc wlasciwie do wewnatrz niej, gdy a z otoczeniem. Do tego czasu nie rozstrzygnieto sporu, które z tych podejsc jest wlasciwe, toz wieksza czesc badaczy przyznaje PR strategiczna role w organizacji tudziez stawia je jak równorzedne np. wzgledem marketingu.
PR w Polsce

Od lat 90. XX wieku istnieje w Polsce duze zapotrzebowanie na specjalistów zajmujacych sie public relations a styl na owo przeswiadczenie, totez na wielu polskich wyzszych uczelniach powstaly wydzialy ksztalcace takich pracowników.
W Polsce personel dzialu PR nazywani sa niekiedy "pijarowcami". Mówia scisle mówiac o sobie nawet sami zatrudnieni w dziale PR.
Glówne wydarzenia w historii polskiego PR:
1994 - powstaje Polskie Stowarzyszenie Public Relations, inicjatorka powstania oraz pierwszym prezesem byla Alma Kadragic.
1996 - powstaje Regulamin Moralny Polskiego Stowarzyszenia Public Relations.
2000 - powstaje Unia Firm Public Relations, zrzeszajacy firmy deklarujace dzialania zgodne z wysokimi standardami etycznymi.
2004 - powstaje Regulamin Dobrych Pragmatyk ZFPR, precyzujacy zasady zas standardy swiadczenia uslug PR.
Od 2003 roku prowadzony jest w Polsce konkurs "Zlote Spinacze", który zostal zapoczatkowany dzieki Alians Firm Public Relations. Przyznawana w poprzednio nagroda "Zlote Spinacze" nalezy on do w najwiekszym stopniu prestizowych nagród branzy PR w Polsce].
Modele public relations

Modele public relations owo sposoby uprawiania PR za sprawa dana organizacje czy tez specjaliste. Powstaly na podstawie obszernego materialu historycznego natomiast analizy wspólczesnej staz PR. Poszczególne modele róznia sie celem, natura komunikowania, zwiazkami posrodku uczestnikami procesu komunikowania natomiast wykorzystaniem technik badawczych.
Na podstawie badan empirycznych tudziez historycznych Grunig oraz Hunt w 1984 roku wyróznili 4 modele PR:
rozglos (publicity);
informacja publiczna;
dwukierunkowy asymetryczny;
dwukierunkowy symetryczny.
1. Szpicel prasowy
Model przewodni w latach 20. i 30. XIX wieku. Wiaze sie bezposrednio sposród nadawaniem rozglosu konkretnej kwestii, bez wzgledu na jej pozytyw (pozytywna, negatywna). Wykorzystuje techniki informacyjne polegajace m.in. na dostarczaniu na angaz klienta artykulów do prasy, przedstawiajacych zleceniodawce w pozytywnym swietle. W okresie rozkwitu tej formy prowadzenia dzialan artykuly te czesto mijaly sie sposród rzeczywistoscia. Jednym sposród w najwiekszym stopniu znanych przedstawicieli tego modelu byl Phineas Barnum, Amerykanin, jaki zyl w XIX wieku, nazywany mistrzem manipulacji. To jego osoba jest autorem stwierdzenia „niewazne, co o mnie mówia, grunt, aby poprawnie pisali nazwisko”. Dzis ów schemat wystepuje posród specjalistów zwiazanych ze sportem tudziez showbiznesem.
2. Wzór informacji publicznej
Pojawil sie na poczatku XX wieku, natomiast jego twórca byl Ivy Lee. Odrzucil on poprzednie procedura public should be damned na idea public should be informed. Rzetelna dana tudziez mówienie prawdy owo cele komunikowania. Celem ma znajdowac sie upowszechnianie informacji o firmie (nie mediacja). Lee stworzyl nasz przepis zawodowy (Declaration of Principle) w którym podkreslal, ze PR opiera sie na otwartosci i sluzy publicznemu dobru. Uwazal, ze gdyby prawda o firmie jest gwoli niej szkodliwa, to nalezy owo przerobic. Aplikacja PR oceniany za sprawa porcja wycinków. Jego informacje prasowe wczesniejszy szczytem wiarygodnosci, podawal w nich – co nie bylo powszechna praktyka – kto je napisal tudziez w czyim imieniu. W swoim dzialaniu kierowal sie nie badaniami, jednakowoz intuicja, która dwa razy go zawiodla – w przypadku promocji III Rzeszy a ZSRR. Wedle tego modelu zatrudnienie PR owo przede wszystkim rozpowszechnianie informacji. Dzien dzisiejszy stosowany w agencjach rzadowych, niektórych dzialaniach non-profit, w trakcie kampanii informacyjnych, informacjach kulturalnych.
3. Agencja pr Warszawa Wzorzec dwukierunkowy asymetryczny
Pojawienie sie tego modelu jest dozwolone wiazac z aktywnoscia rzadu amerykanskiego w czasie komunikowania w trakcie Tudziez wojny swiatowej. Za jego pioniera uwaza sie Waltera Lippmana (Public Opinion). W dwanascie miesiecy po zanim do dyskusji wlacza sie Edward Bernays ze swoja ksiazka Crystalizing Public Opinion. Uwazal, ze PR moze dopisywac dobru publicznemu, gdyby przekonuje sie ludzi az do tego, co natomiast owszem jest zgodne z ich interesem, tudziez organizacja zmienia sie spolem sposród wymaganiami publicznosci. Manipulacja ma opierac sie tylko na tym, ze organizacja jest pokazywana za pomoca uwypuklenie gildia, które publicznosci w najwiekszym stopniu sie podobaja. ów schemat komunikacji podchwycili Hill natomiast Knowlton. Zrzeszenie próbuje skaptowac odbiorców do swoich celów, lecz azeby dzialac to skutecznie, mamuska sie w pierwszej kolejnosci zrozumiec ich potrzeby i je zaspokoic. W modelu tym duza wage przyklada sie do badan. Z reguly praktykowany za posrednictwem doradców PR oraz przedsiebiorstwa.
4. Algorytm dwukierunkowy symetryczny
Model zaklada przyjecie wymiany informacji i opinii miedzy publicznoscia oraz firma. W srodku pioniera tego podejscia uwaza sie Bernaysa. Na gruncie naukowym byli to Hunt i Grunig, pierwsi praktycy owo David Finn tudziez Harold Burson. Zgodnie z tego modelu specjalisci od PR to mediatorzy, pracuja, by uplastycznic publicznosci posada firmy natomiast odwrotnie. Tryb oceniajace maja analizowac, azali sprawa przebiega bezproblemowo. Dzien dzisiejszy stosowany w wielu przedsiebiorstwach rynku niekonkurencyjnego. Polega na wytworzeniu sytuacji typu WIN-WIN, w której obie okolica moga doprowadzic do realizacji swoje interesy. Podlug Hunta i Gruniga jest to sytuacja, która powinna mierzyc bieg gwoli rozwoju PR w przyszlosci. Autorzy zdawali sobie acz sprawe sposród faktu, iz wzorzec ów jest w tej chwili rzadko wykorzystywany.
Mylenie PR sposród marketingiem

Public relations nierzadko mylone jest sposród inna funkcja zarzadzania, jaka jest reklama. W wielu organizacjach zatrudnieni sa pracownicy, którzy zajmuja sie symultanicznie public relations tudziez marketingiem bez wyraznego wyznaczenia róznic. Na przestrzeni kiedy marketing jest zarzadzaniem relacjami miedzy firma tudziez jej klientami, tymczasem PR jest szersza kategoria oraz odnosi sie do relacji pomiedzy firma a jej interesariuszami podczas gdy np. kadra firmy, inwestorzy, obywatele lokalna, wladanie zas samorzady azaliz media. Glównym zalozeniem marketingu jest zadowolenie ludzkich potrzeb. Marketerzy dostarczaja produkty oraz uslugi do konsumentów w celu wymiany ich na inne dobro. Klasycy marketingu jak Philip Kotler oraz Perkusja Armstrong zwracali uwage na reklama jak czynnosci sluzace wybudowaniu odpowiedniej relacji z grupa docelowa, która ma dopisywac wymianie produktów, uslug, pomyslów oraz innych rzeczy. Opowiesc marketingowa wyróznia sie tym, iz odbywa sie w niej obustronna wystepowanie wymienne czegos co dla kazdej ze okolica posiada pewna atut. Celem marketingu jest satysfakcja potrzeb klientów po owo by zdobyc ekonomiczne zalozenia firmy. Public relations cyklicznie stosowane jest jako instrument wspierajace reklama. Jako ze profesjonalni praktycy PR posiadaja wiedze na rzecz redagowania materialów prasowych, wspólpracy sposród dziennikarzami (media relations) tudziez implementacji strategii tudziez programów komunikacyjnych, dzialy marketingu raz za razem korzystaja ze wsparcia konsultantów PR. Public relations jest dlugofalowym budowaniem i utrzymywaniem dobrych relacji z wewnetrznym zas zewnetrznym otoczeniem firmy czy organizacji, pracownikami, inwestorami, organizacjami rzadowymi, liderami spolecznymi. W wielu firmach reklama oraz Public relations funkcjonuja jako oddzielne dzialy, które maja inne, jednakze nakladajace sie tudziez komplementarne cele.
attigeSmaxeda (Invitato)
20/02/2012 19:39 (UTC)[citare]
Assassin’s Creed Revelations

Rispondere:

Il tuo nickname:

 Colori dei caratteri:

 Grandezza dei caratteri:
Chiudi tags



Totale topic: 16
Totale post: 176
Totale utenti: 3
 
  Oggi ci sono stati già 8 visitatori (26 hits) qui!  
 
Questo sito web è stato creato gratuitamente con SitoWebFaidate.it. Vuoi anche tu un tuo sito web?
Accedi gratuitamente